Varmt Välkommen till MakalösaMalin

Här inne finner du bilder & text av mig och mitt vardagsliv. Förhoppningsvis tycker du som jag att bilder får man aldrig nog av! Alla bilder tar jag själv och du får självklart låna om du uppger mig som referens. Titta, läs & kommentera gärna om du har lust. Tanken är att vara en liten glädjespridare med färg & inspiration- för just dig...Älskar inredning,Danmark,Frankrike,vitt & kreativa själar...Klicka på bloggarkivet för att se alla inlagda bilder på en gång...
Välkommen...

onsdag 29 oktober 2008

Alvin


Här i sover min systers lilla pojke när han är hos mig. Jag fyndade sängen, som är utdragbar, på en loppis i Mölndal. 150 kronor och lite vit färg. Lackade även fast en bokmärksängel vid huvudänden, men den sysn tyvärr inte så bra när jag fyndade sängskydden. Även dessa på en loppis..(min nya favoritloppis).
Elefanten i tyg köpte jag på Thailands flygplats, året innan köpte jag en rosa likadan. Den virkade apan är från Lisbeth Dahl, sänglakan med vita stjärnor är från Kid i borås,likaså det qviltade täcket och mjuk filt med vita prickar. Nallen med speldosa i magen är från Myrornas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååh vilken vacker barn säng du har pysslat ihop! Du har verkligen känsla för detta!Tack för inspiration och en fin sida!

Ha en trevlig Halloween helg,
önskar en vaccinerad

Anonym sa...

Jaaaaa verkligen jättefint!Ska till Bangkok nästa månad-hoppas elefanterna finns kvar då...en av varje färg vore fint!
Den blå till lille Lennart och den rosa till en liten Malin =)
Hälsningar en Thailand resenär