Varmt Välkommen till MakalösaMalin

Här inne finner du bilder & text av mig och mitt vardagsliv. Förhoppningsvis tycker du som jag att bilder får man aldrig nog av! Alla bilder tar jag själv och du får självklart låna om du uppger mig som referens. Titta, läs & kommentera gärna om du har lust. Tanken är att vara en liten glädjespridare med färg & inspiration- för just dig...Älskar inredning,Danmark,Frankrike,vitt & kreativa själar...Klicka på bloggarkivet för att se alla inlagda bilder på en gång...
Välkommen...

torsdag 14 augusti 2008

Paraflax


Min lilla vitmålade pall från kära Ikea är en fenomenal hjälpreda i mitt hem, trots att jag är ganska lång..På den ligger ett ursött litet prickigt paraply som inhandlades på semestern i Sundsvall. Å när jag blir rik, då ska jag lägga in nytt golv i hall,kök,sovrum..ja överallt utom i mitt vardagsrum som har nyslipat parkettgolv-ljust och fint! Jag tycker att alla nyslipade golv ska pulvreras med vit färg. Så att det förhindras att mörkna så fort. När jag såg listerna efter de slipat golvet, blev man väldigt glad att man fått dem omslipade!Vilken skillnad, i nästa sekund insåg jag att jag aldrig skulle stå ut med de mörka listerna..Gissa om jag kröp runt på knäna hela kvällen och målade listerna. Råkade dock måla lite utanför, ovanför listen...Hmm,kanske behöver dutta lite extra här..och där...till slut hade jag målat om hela vardagsrummets väggar,fniss..Min kompis Linda höll på att fnissa ihjäl sig när vi hade telefonkontakt under målarfanatismens era.

Inga kommentarer: